4.) Eredmények, terv, picc-line

 

2017. 08. 30.

Az orvossal találkozom, Nincs áttét! Nincs áttét! Nincs áttét!

 

A terv 6 kemó, műtét, 2 kemó…., pff kemény lesz, de megcsinálom, nincs más út. Lényég, hogy megállítsák a Her2- őt, és hogy többé ne jöjjön vissza. Lehet, hogy össze is megy, volt már olyan, akinek eltünt teljesen a tumor. De jó lenne!

 

Kapok valami picc-linet. Azért, hogy ne robbanjon szét az erem, megnézem otthon, mi az. 7.- én indul a kemó+picc line.

Találkoznom kell egy nővérrel mostantól ő az, akit bármikor felhívhatok ha bármi probléma, vagy kérdésem lennem. Kedves ő is, emberséges. A kezelés elött egy nappal, a kezelés napján, és utána 2x16 kortizont kell bevennem naponta. Minden kemo után az 5. napon magamnak kell beadnom este, egy fehérje injekciót 5 napig, majd a 6. napon vérvétel, így látják, hogy kell e még injekció vagy sem, ha kell felhívnak, ha nem hívnak, nem kell több szuri. Megtanítja, hogy kell beadni. Minden kezelés (kemo) elött 2 nappal vérvetel.

Kaptam egy receptet, parókára, szemöldök rekonstrukcióra. Úgy döntöttem nem kell az majd, nekem lehet ki sem hullik. Ha mégis akkor, majd mindennap olyan szemöldököt rajzolok, amilyen csak eszembejut. Paróka .... inkább veszek sport kendőt kb 10 féle képpen lehet használni, amúgy sem szégyelném ha nem lenne hajam. Sőt ha kopaszon végig megyek, majd az utcán, büszke leszek magamra, hogy erős vagyok, és erősítem a sorstársaim ezzel a tettemmel! Hajrá lanyok!
Kaptam még egy brossurát, valami smink tanfolyam, hogyan legyünk szépek a kemo alatt. Megfontolom, vicces időtöltés lehet, de nem nagyon foglalkoztat. Feltehetőleg ez lesz a legkisebb problémám.

Kaptam egy brossurát a lehetséges mellékhatásokról, és mit kell tennem ellen.

 

Docetaxel mellékhatásai lehetnek:

- hasmenés: immoduim, banán, tészta, krumpli, leves, sok folyadék, ha 3- nál többször van hasmenés egy nap, vagy ha fáj a hasam hívjam fel őt.

- izom, izületi fájdalom: paracetamol, ibuprofen. Alvedon és ipren fájdalom csillapító kombinálva.

- rosszullét, hányás: megelözés, többször keveset enni, langyos, vagy hideg étel. Felhívni a nővért.

- szorulás: rostban gazdag étel, gyümölcsök, sok folyadék. Movicol por és/vagy cilaxoral cseppek.

- nyálkahártyasérülés: száj- szájöblítő, sósvíz, szájspré, szemszárazság - szemcsepp, orrszárzság- orrspré, olivaolaj, kókuszolaj, intimmosakodó, intim olaj.

- bőrszárazság: olajos tusfürdő, krémek, olajok

- zsibbadság, bizsergés, szúró, égő érzés, köröm elszíneződés, bőrreakció: a kezelés alatt jeges kesztyű a lábra, es kézre. Otthon jegesvizes áztatás.

- hajhullás: kb 2 hét után az eslő kezelés után elkezd hullani, vagy ritkább lesz, vagy vékonyabb, vagy teljesen kihullik, a kezelések után 3-6 hónappal visszanő

- fáradtság: kisebb pihenések, de tegyünk kisebb sétákat naponta, próbáljak meg annyira aktíva, amennyire bírok

 

Trastumuzumabb mellékhatások:

- láz, hidegrázás, influenzához hasonló tünetek, nehéz légzés, köhögés, fejfájás, szédülés, izom- es izületifájdalom: ezért 4 órán át a kezelés alatt megfigyelnek a kórházban, mert a legelső alakalommal előjöhetnek a mellékhatások.

- rosszullét, étvágytalanság, fáradtság, vörösség és ödéma az injekció helyén

 

A picc- line érdekel megkérdeztem a barátunkat, mesélte, hogy neki fájt, de nem voltam olyan vészes.

 

Atyaég éjjel találtam egy videót, hogy rakják be a picc-linet, pfff ez egy sintérmunka, egy katétér karomból a szívemig. Sírtam, zokogtam éjjel, férjem megölelgetett, megvígasztalt, egyre ügyesebb, egyre erősébbnek tűnik.

 

 

2017.09.06.

Beszéltem egy mexikói dokival, sokmindent mondott.., azt mondta vágassam rövidre a hajam, így nem fog sokkolni, 2-3 hét kihullik a nagyrésze. A 14. napon szokott kezdődni, de ezt megelőzi, hogy fájni fog a fejbőröm, olyasmi lesz mintha tükkel szúrkálnák.

Megbeszéltem a férjemmel, jó ötletnek találta. Le is mentem, levágattam jó rövidre. Közben többször bekönnyezett a szemem, megint beigazolódott, hogy nem mindegy mi van az ember fejében. Rendet kell raknom a gondolataimban. Nekem erősnek kell lennem, ez csak egy hajvágás, különben is nagyon vagány lett.